Информатика сабақтарында «Жаңа ақпараттық коммуникативті технологияларды тиімді пайдалану арқылы оқушының өз бетінше жұмыс жасауға үйрету»
Мақсаты:
Бала тәрбиесінің қыры мен сырын ұлттық дүниетаным негізінде саралай отырып, тәжірибелік қолданбалық сипатта ерекше мән беріп, педагогикалық алғыштарын, психолоғиалық табиғатын, ұлттық болмыс-бітімін қарастырып, қажетті жағдай үлгісін (моделін) жасау және негіздеу.
Міндеттері:
- Дарынды балаларды айқындау және іріктеу мақсатында жүйе құру және ЖАКТ тұлғаны дамытуға арналған оқу-әдістемелік жұмыстарды жобалау.
- Жеке бағытта оқытуда және дамытуда оқу жоспарының тиімді нұсқасын жасау.
- Ұлттық тәрбие білім беру бағытында жас ұрпақты заманына, қоғамына сәйкес талап-тілектерге, қажеттіліктерге қарай тәрбиелеуғе жағдай жасау қажет.
- Оқу-тәрбие үрдісін компьютеризациялау негізінде керекті ақпараттық технолоғиямен қамтамасыз ету.
1-кезең.
Дайындық және ұйымдастыру
(теориялық ізденіс, ішінара тәжірибеде қолдану)
Тақырыбы:
Жаңа ақпараттық коммуникативтік технологиялардың ерекшелігі.
Мақсаты:
ЖАКТ тұлғаны оқытуға, дамытуға мүмкіндік туғызатын әдістемелік көмек жасау.
Міндеттері:
- Шығармашылық топтың моделін жасау.
- Теориялық жұмыс істеу үлгісіне және педагогикалық үрдістің дамуына түзетулер енгізу(тұжырымдама, ереже, оқушылардың даму бағдарламасы)
- Оқу-тәрбие жоспарын, бағдарламалар, әдістемеліктерді өңдеп қайта жасау және педагогикалық үрдісті материалды-техникалық қамтамасыз ету.
- Дарындылық қабілетті айқындайтын диагностикалық жүйені жасау.
- Дарынды балалармен жүмыс істеуге дайындығын айқындау және оларды шығармашылық өсуіне ынталандыру.
Жұмыс мазмұны:
- Дарынды балалармен жұмыс істейтін арнайы мамандырылған мектептердің іс- тәжірибесін оқып үйрену.
- Дарынды балалардың мінездемелері жөнінде мәліметтер банкін құру
- Балалардың дарындылық қабілеттерін айкындайтын, ұлттық мәдениетін, ана тіліне деген сүйіспеншілігін, жан-жақты ойлауын айқындайтын диагностикалық материалдарды іріктеу және өңдеу.
- Жұмыс нәтижесін бағалайтын критерийлерді анықтау.
Бастапқы диагностикалык бақылау барысында айқындау:
Қалыптасу деңгейін-оқу іс-әрекетінің түрлері, мақсатты қоя білуі, ЖАКТ жоспарды құра білуі, өзін бақылау мен өзін бағалауды жүзеге асыруы, жалпы интеллектуалдық іскерлігі, негізгіні бөлу, салыстыру, топтастыру, қорыту және т.б.
Креативтік мүмкіндігі:
1.Топтарға арналған оқу-тәрбие жоспарын құру:
- Математикалық қабілетін дамыту үшін, пәнге деген қызығушылығын арттыру үшін және оқушыларды математика мен гуманитарлық бағытында тереңірек оқытуға дайындау.
- Логикалық есептер шығару.
2.Ойлау, зерттеушілік қабілетін дамыту үшін:
-Жас дарын. Ізденіс.
3.Қызығушылық, шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін:
- Интернет
- Программалау
- Веб дизайн
- Оқушылардың психология-педагогикалық дайындық деңгейін жоғарлату бағытында, олармен жекеленген және дифференңиалды жұмыстар ұйымдастыру.
- Білім мен тәрбие берудегі инновациялық іс-әрекет.
- Әдістемелік жүмыстың бағдарламасын қайта қүру т.б.
Бағалау критерияларын жасау:
- балалардың ұлттану және шығармашылык қабілеттерін дамыту үшін қажетті жағдайлар үлгісіне.
- пән мүғалімнің оқушылардың іс-әрекетіне бақылау жасау;
- шығармашылық топқа қажетті материалды- техникалық жағдайларды жасау.
- психология педагогикалық, оқу-әдістемелік әдебиеттерді кабинетке іріктеп жинақтау.
- топтарды керекті техникалық құралдармен жабдықтау: телевизор, видеомагнитофон, магнитофон, ЖАКТ бағыттау.
- үйірме, секция жұмыстарын ұйымдастыру үшін керекті құралдар, материалдармен қамтамасыз ету
- мәліметтер банкін құру мақсатында білім үрдісін компьютеризациялау.
- оқушыларды жаңа әдістер мен технологияны игеруге дайындау.
- дарынды балаларды тәрбиелеу сүрақтары бойынша ата-аналар университетінің жұмысын ұйымдастыру, оларға акпарат беру
2-кезең.
Жүйе жасау
Тақырыбы:
Балалар үшін ЖАКТ мазмұны және оқыту мен тәрбиелеу үрдісін технологияландыру негізінде жаңадан оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастыру.
Мақсаты:
Балаларды оқыту және дамыту жағдайында ЖАКТ даму механизмін құру.
Міндеттері:
- Енгізілген бағдарламаларды өңдеу.
- ЖАКТ оқыту құралдарын енгізуде мұғалімнің іс-әрекетін ұйымдастыру.
- ЖАКТ дамытуда оқушылардың іс-әрекетін тиімді бағалауды жүзеге асыру.
Жұмыс мазмұны:
- Мұғалімнің ақпараттық мәдениетін, көпұлтты аймақта жүргізетін жұмысының ерекшілігін ашатын психоло-педагогикалық білімдерін дамытуға бағытталған сұрақтар мен тапсырмаларды орындау
- Ұсынылған тізімге сәйкес әдебиеттермен жұмыс істеуден, «дөңгелек үстелге» қатысуға дайындықтан, балалармен шаралар өткізуді болжамдау, баяндама, рефераттар оқудан және т.б. тұратын мұғалімнің жұмыстары.
- Педагогикалық ойындар, семинар тренингтер өткізу.
- Жеке бағыттағы тәсілге негізделген оқыту технологиясы енгізу. Педагогикалық үрдісті технологиялаидыру механизмнің үлгісін жасау. Оқушылар үшін технологиялық карта, балаларға жұмыс дәптер, дидактиқалық материалдар шығару.
- Оқушылардың шығармашылық зертханасын құру.
- «Ғылыми ізденіс әдістемесі» атты арнайы курс ұйымдастыру
- Жоғары оқу орындарымен, өнер орталықтарымен, ғылыми ізденіс зертханаларымен, ғылыми орталықтарымен байланыс орнату.
- Дарынды балалардың дамуы, оқуы және ұстаздардың педагогикалық шеберлігі нәтижесінің мониторингі.
Зерттеу пәні:
Бағдарламаларды жасау және іске асыру үшін қамтамасыз ету жағдайлары;
- Бағдарламалық-мазмұн;
- Педагогикалық-ұйымдастырушылық;
- Ғылыми-әдістемелік;
- Материалды-техникалық.
Болжам:
Дарындылық нышаны бар балалардын қабілеттерінің ашылуы, жеке тұлғаның қарқынды дамуы мұмкін,
егер:
-жеке ерекшеліктеріне сәйкестендіріп оқу жоспары мен бағдарламалар мазмұнын өзгертсе
-балалардың танымдық қызығушыпығы негізінде таңдалған міндетті, қосымша оқу пәндерінің ара қатынасын өзгертіп, оларды оқытуда сағаттар қайта бөлінсе; -мұғалімдерді дұрыс таңдап және олардың дарынды балалармен жұмыс істеу үшін, біліктілігінің өсуіне жағдай жасалса;
-ЖАКТ зерттемей және пайдаланбай, жеке адамды толыққандьі тәрбиелеу мұмкін емес
-мектеп материалдық-техникалық базасы заман талабына сай құрал-жабдықтармен жабдықталса;
Онда, креативті ойлайтын дарындылық қабілеті бар, жеке ерекшіліктері қарқынды дамыған, мектеп табалдырығын аттауға даяр тұлға қалыптасады.
Күтілетін нәтиже:
- Ізгі жүректі, ұлтжанды, кемеліне келген мұғалімнің жеке басын, оның арнаулы теориялық, практикалық даярлығын қалыптастырудың обьективтік қажеттілігі арта түседі.
- Оқушылардың білім сапасы, креативтік ойлау қабілеттерінің даму деңгейі, белсенділігі және шығармашылығы жоғарлайды.
- Уақыт пен құралды үнемдеу негізінде оқу сабақтарының тиімді деңгейге жетуі.
- Бағдарламалар, педагогикалық-ұйымдастырушылық формалары, дидактикалық материалдар жасалып, жинақталады.
3-кезең
Тарату
Тақырыбы:
Дарындылық қабілеті бар балаларды жеке бағытта оқыту жағдайындағы инновациалық іс-әрекетті ұйымдастыру, қалыптастыру түрлері мен мазмұны.
Мақсаты:
Дарындылық қабілеті бар балалардың білім сапасын жоғарлату, шығармашылық, интеллектуалдық, зерттеушілік іс-әрекетін, жеке басының қабілетін дамыту үшін құрылған үлгі (модель) жағдайының әсер етуін анықтау.
Міндеттері:
- Осы жылдардың инновациалық іс-әрекетінің нәтижесін жүйелеу және жалпылау.
- Шығармашылық топта істеген мұғалімдердің іс-тәжірибесіне сұрыптау жасау.
- Педагогикалық шеберлікті анықтау негізінде ғылыми әдістемелік жұмыстарды ұйымдастыру барысында түзетулер енгізу.
- Жасалған қорытындылар негізінде ғылыми-практикалық нұсқаулар жасау.
- Жеке бағытта оқыту негізінде дарынды балалармен оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастыру мәселелері барысында әдістемелікпен қамтамасыз етуде жинақ банкін құру.
Мазмұны:
- Осы жылдардың қорытындысын шығару.
- Әр тұрлі деңгейде сұрынтау жұргізу, сандық және сапалық мінездеме құру.
- Педагогикалық шеберлікті анықтау негізінде ғылыми әдістемелік жұмыстарды ұйымдастыру барысында түзетулер енгізу.
- Дарындылық қабілеті бар балалармен жұмыс істеу нұсқаларын жасап, оларды практикалық іс-әрекетке енгізу.
- Жалпы мектеп тәжірибесін және жеке мұғалімдердің жекелей іс-тәжірибесін жинақтап, кітапшалар шығарып, тарату.
Зерттеу базасы:
Педагогикалық жүйе.
Қатысушылар:
Мектеп ұстаздары мен оқушылар.
Зерттеу әдістері:
Зерттеу тақырыбы бойынша әдебиеттер оқу, нормативтік, әдістемелік-нұсқау құжаттарын сұрыптау, психолого-педагогикалық бақылау, сауалнамалар, рейтинг, тәжірибені оқу және жалпылау, үлгі жасау, салыстыру, қорытындылау, жұйелеу, сұрыптау.
Шығын, кедергілер болжамы:
- Оқушының жеке мүмкіншілігіне бағдарламаның сәйкес келмеуі.
- Дарындылық қабілеттерін дамытуда көрсеткіштердің, функциялардың нақты таңдалмауы және олардың диагностикалық жүйемен келмеуі.
- Оқушылардың деңгейі мен белсенділігінің дамуын бағалауда ғылыми негіздеме әдістемеліктердің болмауы.
- Осы жылдардың аралық қорытындылар өлшемінде қателер мен ауытқулардың болуы, сұрыптау мәліметтерінің нақты еместігі.
- Зерттеу қорытындысында жекеленген катысушылардың қызығушылығы мен қажетті дайындығының жоқтығы.